FUNCTIEPROFIEL

CRM Manager

Kent marketing automation voor jou geen geheimen? Zorg jij door de inzet van database marketing, CRM & Loyalty Management dat klanten regelmatig terugkomen en een persoonlijke ervaring hebben?

Leer de organisatie kennen

GIRAV heeft zich ontwikkeld tot een waar begrip binnen Nederland en Duitsland. Nu is het tijd voor verdere internationale groei. Jij gaat hier als CRM Manager een essentiële rol in spelen want het succes van de afgelopen jaren in het thuisland is het ticket voor verdere groei. De webshop is het exclusieve verkoopkanaal en daarom van essentieel belang om klanten te blijven inspireren. Met jouw kwaliteiten en nieuwe ideeën draag je bij aan de verdere uitbreiding van deze succesvolle webshop.

Over de functie

Als CRM Manager ben jij verantwoordelijk voor het genereren van kwalitatieve traffic door de inzet van database marketing en CRM. Op basis van de customer journey en met behulp van marketing automation zorg je dat klanten op het juiste moment de juiste boodschap te zien krijgen. Je verzorgt dus een compleet gepersonaliseerde klantervaring. Je beheert en optimaliseert daarnaast de content en acties van de jaaragenda voor alle nieuwsbrieven op basis van analyses van eerdere nieuwsbrieven, productintroducties en acties. Je stemt de content en acties intern af met alle stakeholders en zorgt dat de nieuwsbrieven op de meest efficiënte tijdstippen verstuurd worden.

Het team

Je maakt onderdeel uit van een hecht team. Als CRM Manager werk je samen met de online Marketing Manager, eCommerce Managers en de Graphic Designer. Op CRM vlak ben je dé expert van het bedrijf. Van planning tot het versturen van de emails, van segmentatie tot personalisatie, van strategie tot plan van aanpak, van A|B Testing tot leadgen campagne, je mag het allemaal zelf bedenken, bepalen en uitvoeren. Je rapporteert aan de head of eCommerce.

Jouw kwaliteiten

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met database marketing en marketing automation
  • Je bent proactief, weet prioriteiten te onderscheiden van bijzaken, kan goed samenwerken, maar ook ben je een echte self starter
  • Je hebt ervaring met het opzetten en optimaliseren van mailings en A |B-tests
  • Je kent alle principes van de customer journey en weet aan iedere fase relevante berichten te koppelen 
  • Je bent data-driven en hebt ervaring met KPI’s en het maken van rapportages
  • Je vindt onderwerpen als personalisatie en conversie ratio optimalisatie super interessant
  • Kennis van CanopyDeploy (Clang), Magento en een analytics tool als  Google Analytics  is een pré
  • Je hebt een HBO opleiding of hoger

Arbeidsvoorwaarden

  • Een uitdagende nieuwe full-time functie in een jong, snelgroeiend, no nonsense bedrijf met een missie;
  • Goed salaris en een marktconforme pensioenregeling;
  • Een zeer ruime en super toffe werkplek op de Keizersgracht;
  • Vrijdagmiddag borrel op het grote dakterras of in onze eigen kantoor kroeg;
  • Leuke collega’s met wie je geregeld samen gaat varen in Amsterdam;
  • Ruimte, qua tijd en budget, voor persoonlijke ontwikkeling;
  • Een laptop, telefoonvergoeding;
  • 25 vakantiedagen bij full-time dienstverband (38 uur)
  • Reiskosten vergoeding, 8% vakantiegeld en shopkorting
  • Dagelijkse uitgebreide, verzorgde lunch met salade bar

Solliciteer nu

Stuur ons je CV en korte motivatie naar [email protected]